Sikkerhed
Adaptive Cruise Control System (ACC)
Hjælper dig med at holde sikker afstand
Dette system hjælper med at holde en sikker afstand mellem dig og køretøjet foran. Hvis køretøjet foran er for tæt på sænker farten eller stopper, vil ACC ligeledes automatisk sænke farten eller standse din bil. Det giver større sikkerhed og færre bekymringer, især hvis trafikken kører, bremser eller standser hele tiden.
Forward Collision Mitigation System (FCM)
Større sikkerhed ved fare for kollision
Lane Departure Warning (LDW)
Hvis du slingrer, vil din bil advare dig
Denne smarte funktion afgiver en lyd og viser en advarsel på instrumentbrættet for at lade dig vide, at dit køretøj er kommet ud af kurs og væk fra vognbanen, uden at du har signaleret.
Automatic High Beam (AHB)
Automatisk op- og nedblænding
For at øge sikkerheden, komforten og køreoplevelsen om aftenen, skifter det lange lys automatisk til nærlys, hvis systemet opfanger modkørende køretøjer. Når den modkørende bil er passeret, skifter lyset tilbage. Nu behøver du aldrig mere at tage hænderne fra rattet for at skifte lyset manuelt.
Blind Spot Warning (BSW)
Aldrig mere blinde vinkler
Rear Cross Traffic Alert (RCTA)
Bak med overblik og ro i sindet
RCTA mindsker risikoen for kollision. Hvis sensoren på bagerste kofanger registrerer et køretøj, der nærmer sig, hvis du har sat bilen i bakgear, vil en advarsel vises på displayet, en buzzer vil lyde og en indikator vil blinke på begge sidespejle.
Multi Around Monitor
Se bilen fra alle vinkler
Nu bliver det lettere at manøvrere rundt. Kameraer, der er monteret både for, bag og på siden af bilen (inklusiv et fugleperspektiv) viser dig, hvad der befinder sig i dine blinde vinkler og hjælper dig med nemmere parkering. Systemet hjælper dig også med at opdage, hvis et køretøj eller en fodgænger krydser bilen bagom..
Ultrasonic Misacceleration Mitigation System (UMS)
Nemmere parkering
Nu kan du nemmere undgå parkeringsskader. For at forebygge kollisioner ved parkering vil en buzzer lyde og en advarsel komme til syne, hvis sensorerne for eller bag opdager en genstand tæt på. Motorydelsen kontrolleres også, hvis du pludselig accelererer ved en fejl.
RISE (Reinforced Impact Safety Evolution) karosseri
En kabine med en beskyttende skal
Outlander PHEV er bygget med vores avancerede karrosseri Reinforced Impact Safety Evolution. Den har strategisk placerede forstærkninger på kritiske steder, der skal aflede og absorbere energi i tilfælde af en alvorlig kollision. Så er du og dine passagerer beskyttede, når I mest har brug for det.
outlander phev
Hvad vil du gerne nu?
Bemærk:
Udstyr kan variere i udseende og tilgængelighed afhængig af land. Kontakt venligst din Mitsubishi forhandler for mere information.
FCM: Forward Collision Mitigation (FCM)-systemets identifikations- og kontrolfunktion er kun supplerende og forhindrer ikke kollision i ethvert tilfælde. Kør sikkert og stol ikke entydigt på dette system ved kørsel. FCM er aktiv, når et køretøj befinder sig foran bilen. FCM er også designet til at opdage fodgængere, men kan i visse situationer ikke opfange dem eller aktiveres ikke. Den automatiske bremsefunktion aktiveres ved en modkørende bil, når dit køretøj kører med en fart på cirka 5 km/t - 80 km/t og for en modgående fodgænger ved cirka 5 km/t - 65 km/t. Eftersom FCM ikke kan fastholde bremsningen, slippes bremsefunktionen cirka 2 sekunder efter standsning. For at forhindre køretøjet i at rulle efterfølgende, kan føreren blive nødt til at holde bremsepedalen nede. I nogle tilfælde sættes FCM ud af funktion, hvis føreren forsøger at styre væk eller accelerere for at undgå en ulykke. Har du spørgsmål, så henvend dig til din lokale Mitsubishi Motors forhandler/distributør for mere information.
ACC: ACC-systemets identifikations- og kontrolfunktion er kun supplerende. Kør sikkert og stol ikke entydigt på dette system ved kørsel. Det kan ske, at ACC ikke aktiveres i visse tilfælde. Systemet kan fejllæse den aktuelle situation afhængig af køretøjet, der er foran og dets tilstand, vejr- og vejforhold. Desuden kan systemet være ude af stand til at formindske hastigheden tilstrækkeligt, hvis køretøjet foran pludselig bremser eller et andet køretøj krydser ind foran dig, så din bil nærmer sig køretøjet foran. Har du spørgsmål, så henvend dig til din lokale Mitsubishi Motors-forhandler/distributør for mere information.
LDW: Lane Departure Warning er ikke designet til at formindske risici forbundet med mangelfuld orientering (opmærksomhedsforstyrrelser, uagtsomhed, osv.) eller dårlig sigtbarhed, der skyldes dårligt vejr, osv. Systemet er designet til at opfange vejbanen ved en fart på cirka 65 km/t eller mere. Fortsæt med at styre køretøjet korrekt og kør forsigtigt. Systemet kan muligvis ikke opfange vejbanen i visse tilfælde. Se instruktionsbogen for mere information.
AHB: Dette system aktiveres ved en fart på cirka 40 km/t eller mere og deaktiveres ved lavere hastigheder. Se instruktionsbogen for yderligere information.
BSW: Blind Spot Warning (BSW)-systemets identifikations- og kontrolfunktion er kun supplerende og advarer ikke om blinde vinkler i enhver situation. Stol ikke entydigt på dette system under kørsel. BSW fungerer muligvis ikke i visse situationer afhængig af trafik, vejr, vejforhold og forhindringer på vejen. Bilister er fuldt ansvarlige for sikker kørsel. Den grafiske fremstilling af radarbølgerne er kun til illustrativt formål og er ikke repræsentativ for selve sensor-applikationen. Se instruktionsbogen for mere information.
RCTA: Stol ikke entydigt på dette system, da systemet i visse situationer kan have svært ved at opfange alle køretøjer i bevægelse. Førere er fuldt ansvarlige for deres egen sikre kørsel.
Den grafiske fremstilling af radarbølgerne er kun til illustrativt formål og er ikke repræsentativ for selve sensor-applikationen. Se instruktionsbogen for mere information.
UMS: Identifikations- og kontrolfunktionerne for Ultrasonic misacceleration Mitigation-systemet[UMS] er kun supplerende og forhindrer ikke altid fejlacceleration i alle situationer. Kør sikkert og stol ikke entydigt på dette system ved kørsel.For at forhindre at motorens output-kontrol fremkommet via UMS er en hindring ved normal kørsel på svært tilgængelige veje, deaktiveres systemet automatisk og indikerer UMS er slået fra (OFF) på instrumentbrættet, når FCM nødbremsefunktionen og/eller ESP/ASC funktionen er deaktiveret. Ingen funktion kan standse bilen fuldstændig ved automatisk bremsning. Bilen kan rulle forlæns eller baglæns, selv når motor-output er reguleret. Sensor-systemet virker muligvis ikke ved netlignende forhindringer eller forhindringer med skarpe kanter, som ikke reflekterer ultrasonisk lyd i tilstrækkelig grad. UMS har ikke en funktion, der kan holde bilen stationær. Føreren er ansvarlig for at standse bilen ved at træde på bremsepedalen som påkrævet i kørselsinstruktionerne. Den grafiske fremstilling af de ultrasoniske sensor-bølger er til illustrativt brug og afspejler ikke den faktiske sensor-applikation. Se instruktionsbogen for mere information.