SPØRGSMÅL OG SVAR TIL DIN OUTLANDER PHEV

Q&A

Vi har sammensat en Q&A omkring din Outlander PHEV. Hvis du ikke kan finde de svar, du søger, er du meget velkommen til at kontakte din Mitsubishi-forhandler

Som udgangspunkt skal du vide at Mitsubishis Remote Control System ikke har behov at være i nærheden af dit hjemlige Wi-Fi netværk, idet din Mitsubishi Outlander PHEV selv er udstyret med et sådant - og udsender sit eget Wi-Fi signal. For at bruge systemet skal du dog først have Mitsubishi Remote app installeret på din mobiltelefon, hvilket understøttes af mobiltelefoner udstyret med Android eller Apple software. Mitsubishi Remote app kan hentes gratis i App Store eller via Play Butik. 

Hvis du har brug for hjælp til at få Mitsubishis Remote Control System til at virke, kan du finde hjælp til dette på denne hjemmeside (bemærk! engelsk): https://www.mitsubishi-motors.com/en/products/outlander_phev/app/remote/jizen.html#check

Hvis du forsat oplever problemer med at få Mitsubishis Remote Control System til at virke, kan det ydermere være en god ide at gøre følgende i forbindelse med selve tilslutningsforløbet:   

  • Sørg for at være fri af andre trådløse netværk (Wi-Fi), end det køretøjet selv udsender (kør om muligt væk fra andre netværk).
  • Sørg for at fjerne alle tidligere fundne trådløse netværk (Wi-Fi) på oversigten, som den aktuelle mobil telefon tidligere har registret. 
  • Sluk derefter Wi-Fi på mobiltelefonen.
  • Sluk og genstart mobiltelefonen, aktiver Wi-Fi igen.
  • Prøv registrering igen 

Bemærk! hvis ikke du har brugt din Outlander PHEV i 36 timer, slår WIFI netværket automatisk fra som en strømspare funktion. Køretøjet skal efterfølgende være i drift (Ready-Mode), i minimum 10 minutter for at slå til igen. De 10 minutter bruger køretøjet til at sikre at 12V batteriet lades op, så din Outlander PHEV igen kan stå parkeret i op til 36 timer.

Forholdet skyldes softwaremæssige forhold gældende for Android version 8.0 - 9.0, og man kan løse problemet ved aktivere flytilstand på mobiltelefonen, men stadig have Wi-Fi aktiveret. Dette skal gøres både ved parring/registrering, men dog også hver gang man skal bruge Mitsubishis Remote app.

Du skal blot kontakte din autorisede Mitsubishi forhandler og aftale et besøg hos dem, da de ved hjælp af Mitsubishis diagnosetester kan udlæse SSID, WIFI Password og oplyse dig dette.