Sikkerhed
Ultrasonic Misacceleration Mitigation System (UMS)
Undgå kollisioner ved parkering

Træk ud og skift bane på en mere sikker måde

Nemmere parkering
Forward Collision Mitigation System (FCM)
Fri bane forude
Rear-Cross Traffic Alert (RCTA)
Bak uden bekymring
Udforsk flere af sikkerhedsfunktionerne




- Lane Departure Warning (LDW)
- Hill Start Assist (HSA)
- Trailer Stability Assist (TSA)
- Fjernlysassistent
Hvis du skifter vejbane, vil bilen advare dig
Hvis din bil begynder at afvige fra din vognbane, når du kører over 65 km/t, registrerer LDW den via et kamera monteret i forruden. Den smarte funktion gør dig opmærksom med en akustisk alarm og en advarselslampe på instrumentbrættet.
Ingen tilbagerulning på bakkerne
Ved start på en stejl stigning forhindrer Hill Start Assist (HSA), at bilen ruller bagud, når du slipper bremsen. Det sker ved, at systemet opretholder bremsetrykket i op til to sekunder, indtil du træder på speederen.
Træk med fuld kontrol
Trailer Stability Assist forbedrer stabiliteten, når du kører med anhænger. Hvis der registreres nogen svingende bevægelser på køretøjet, styrer systemet automatisk motorydelsen og bremsekraften til hvert enkelt hjul for at stabilisere både køretøjet og din trailer.
Mere sikker kørsel om aftenen
L200 har fjernlysassistent. Hvis systemet opfanger et modkørende køretøj, skiftes der automatisk til nærlys, indtil det modkørende køretøj er passeret, hvorefter lyset skifter tilbage til det lange lys. Så nu behøver du ikke længere tage hænderne fra rattet, og du har bedre kontrol.
7 SRS Airbag System
Sikkerhed til alle i bilen

Designet til at beskytte dig

Du sidder i en beskyttende kapsel
Udstyr kan variere i udseende og tilgængelighed afhængig af land. Kontakt venligst din Mitsubishi forhandler for mere information..
BEMÆRK:
UMS: Identifikations- og kontrolfunktionerne for Ultrasonic misacceleration Mitigation-systemet[UMS] er kun supplerende og forhindrer ikke fejlacceleration i alle situationer. Kør sikkert og stol ikke udelukkende på dette system ved kørsel. • For at forhindre at motorens output-kontrol fremkommet via UMS er en hindring ved normal kørsel på svært tilgængelige veje, deaktiveres systemet automatisk og indikerer, at UMS er slået fra (UMS OFF på instrumentbrættet), når 4LLc, R/D-låsen eller HDC-funktionen er slået til (ON) eller ASTC-funktionen er slået fra (OFF). • Ingen funktion kan standse bilen fuldstændig ved automatisk bremsning. Bilen kan rulle forlæns, selv når motor-output er reguleret. Sensor-systemet virker muligvis ikke ved netlignende forhindringer eller forhindringer med skarpe kanter, som ikke reflekterer ultrasonisk lyd i tilstrækkelig grad. • UMS har ikke en funktion, der kan holde bilen stationær. Føreren er ansvarlig for at standse bilen ved at træde på bremsepedalen som påkrævet i kørselsinstruktionerne. • Den grafiske fremstilling af de ultrasoniske sensor-bølger er til illustrativt brug og afspejler ikke den faktiske sensor-applikation.
BSW: Blind Spot Warning (BSW)-systemets identifikations- og kontrolfunktion er kun supplerende og advarer ikke om blinde vinkler i alle situationer. Stol ikke udelukkende på dette system under kørsel. BSW fungerer muligvis ikke i visse situationer afhængig af trafik, vejr, vejforhold og forhindringer på vejen. Bilister er fuldt ansvarlige for sikker kørsel. Den grafiske fremstilling af radarbølgerne er kun til illustrativt formål og er ikke repræsentativ for selve sensor-applikationen.
FCM: Forward Collision Mitigation (FCM)-systemets identifikations- og kontrolfunktion er kun supplerende og forhindrer ikke kollision i alle tilfælde. Kør sikkert og stol ikke entydigt på dette system ved kørsel. FCM er aktiv, når et køretøj befinder sig foran bilen. FCM er også designet til at opdage fodgængere, men kan i visse situationer ikke opfange dem eller aktiveres ikke. Den automatiske bremsefunktion aktiveres ved en modkørende bil, når dit køretøj kører med en fart på cirka 5 km/t - 80 km/t og for en modgående fodgænger ved cirka 5 km/t - 65 km/t. Eftersom FCM ikke kan fastholde bremsningen, slippes bremsefunktionen cirka 2 sekunder efter standsning. For at forhindre køretøjet i at rulle efterfølgende kan føreren blive nødt til at holde bremsepedalen nede. I nogle tilfælde sættes FCM ud af funktion, hvis føreren forsøger at styre væk eller accelerere for at undgå en ulykke. Har du spørgsmål, så henvend dig til din lokale Mitsubishi Motors forhandler/distributør for mere information.
RCTA: Stol ikke entydigt på dette system, da systemet i visse situationer kan have svært ved at opfange alle køretøjer i bevægelse. Førere er fuldt ansvarlige for deres egen sikre kørsel. Den grafiske fremstilling af radarbølgerne er kun til illustrativt formål og er ikke repræsentativ for selve sensor-applikationen. Se instruktionsbogen for mere information.
LDW: Lane Departure Warning er ikke designet til at formindske risici forbundet med mangelfuld orientering (opmærksomhedsforstyrrelser, uagtsomhed, osv.) eller dårlig sigtbarhed, der skyldes dårligt vejr, osv. Systemet er designet til at opfange vejbanen ved en fart på cirka 65 km/t eller mere. Fortsæt med at styre køretøjet korrekt og kør forsigtigt. Systemet kan muligvis ikke opfange vejbanen i visse tilfælde. Se instruktionsbogen for mere information.
HSA: Hill Start Assist (HSA) kan ikke erstatte sikker kørsel. Stol aldrig entydigt på denne funktion, når der køres af stejle veje. Dit køretøj kan bevæge sig baglæns, hvis bremsepedalen er tungt belastet, eller hvis vejen er meget stejl eller glat. Denne funktion er ikke designet til at vedholde standsning af køretøjet på skråninger i mere end to sekunder. Anvend ikke denne funktion til at vedholde standsning som et alternativ til at anvende bremsepedalen. Se venligst instruktionsbogen for mere information.
AHB: Dette system aktiveres ved en fart på cirka 40 km/t eller mere og deaktiveres ved lavere hastigheder. Se instruktionsbogen for yderligere information.
7 SRS Airbags: Airbags er en del af et Supplemental Restraint System (SRS). For at mindske risikoen for skader ved udløsning af en airbag, sørg altid for at køre med fastspændt sele og læn dig ikke op ad døren. Placer altid børn på 12 år eller yngre på bagsædet og anvend godkendt sikkerhedsudstyr til børn. Placer aldrig sikkerhedsudstyr på forsædet, hvor barnet sidder med ryggen af kørselsretningen. Se instruktionsbogen og manual til det godkendte sikkerhedsudstyr for mere information.
TSA: Styringsfunktionerne i Trailer Stability Assist [TSA] er kun supplerende. Kør sikkert og stol aldrig entydigt på disse funktioner under kørslen. Ved glatte veje, kraftig sidevind, uhensigtsmæssig vægt, placering af last og ved kørsel med høj hastighed kan TSA-systemet ikke sikre stabiliteten. Se instruktionsbogen for mere information..